Дата: Понедельник, 04.04.2011, 21:10 | Сообщение # 1
Сержант
Группа: Администраторы
Сообщений: 24
Статус: Offline
Сегодня разработчики сделали анонс текущей версии PureBasic 4.60 Она на данный момент находится в состоянии беты. Основной упор был сделан на 3D игростроения, но кое-что было добавлено и для прикладного программирования. 3D движок OGRE был обновлен до версии 1.7.0.
- changed FindString() 'StartPosition' parameter to be optional - changed WebGadget to use WebKitGtk on Linux - changed ContainerGadget with #PB_Container_Borderless to no longer add a 2px invisible border on Linux - changed EntityPhysicBody(), CreateLight(), RenderWorld(), ShowGUI, WorldShadows()
- removed: Get/SetEntityMass(), Get/SetEntityFriction() - removed: SetMeshData() (temporary, needs to be updated)
IDE: - added IDE options for commandline project building - added monitoring of files for changes on disk while they are open in the IDE - added FilePanel custom implementation with Drag & Drop, Dropdown menu, scrolling also on OSX - added Diff tool for directories/files - added Html help viewer for Linux/OSX - added Help viewer in toolspanel - new Color Picker tool - enabled font selection in IDE for OSX - ProjectPanel now remembers node expanded states
Debugger: - added maximize button to all debugger windows - added all IsXxx() and XxxID() functions to the expression parser (for data breakpoints)
Manual: - The manual is being updated to a new format which more clearly describes individual function parameters and return values. This is not yet complete, but will be finished for the final release.
Появившиеся функции для работы с 3D
Code
Quick help for new 3D commands: -------------------------------
CameraPitch(#Camera) - Retrieve the pitch of the #Camera. CameraRoll(#Camera) - Retrieve the roll of the #Camera. CameraYaw(#Camera) - Retrieve the yaw of the #Camera. SwitchCamera(#Camera, #NewCamera) - Change the active #Camera with the #NewCamera.
ApplyEntityForce(#Entity, x, y, z []) - Apply a force to #Entity ApplyEntityImpulse(#Entity, x, y, z []) - Apply a force to #Entity EntityPhysicBody(#Entity, Type [, Mass [, Restitution, Friction]]) - Change the #Entity physic body EntityPitch(#Entity) - Return the pitch of the #Entity. EntityRoll(#Entity) - Return the roll of the #Entity. EntityYaw(#Entity) - Return the yaw of the #Entity. GetEntityAttribute(#Entity, Attribute) - Get the #Entity attribute value GetEntityMaterial(#Entity) - Get the #Entity material SetEntityAttribute(#Entity, Attribute, Value) - Set an #Entity attribute value SetEntityMaterial(#Entity, MaterialID) - Set the #Entity material
CreateLight(#Light, Color [, x, y, z [, Flags]]) - Create a new #Light. LightDiffuseColor(#Light, Color) SpotLightRange(#Light, InnerAngle, OutterAngle [, FallOff]) LightLookAt(#Light, x, y, z) LightPower(#Light, Power) DisableLightShadows(#Light, Disable)
MaterialDepthWrite(#Material, Enable) - Enable or disable the #Material depth write. MaterialSelfIlluminationColor(#Material, Color) - Change the #Material self illumination color. MaterialShininess(#Material, Shininess) - Change the #Material shininess. GetScriptMaterial(#Material, Name$) - Get a material defined in scripts files.
NodePitch(#Node) - Return the x position of the #Node. NodeRoll(#Node) - Return the y position of the #Node. NodeYaw(#Node) - Return the z position of the #Node.
CreateCompositorEffect(#Effect, CameraID, EffectName$) CreateRibbonEffect(#Effect, MaterialID, NodeID, NbChains, NbElements, InitialWidth, Length) FreeEffect(#Effect) - Free the specified #Effect. HideCompositorEffect(#Effect, State) CompositorEffectParameter(#Effect, CameraID, EffectName$, DataType, *Data) IsEffect(#Effect) - Tests if the given '#Effect' is an initialized effect object. RibbonEffectColor(#Effect, Color, FadeoutColor)
AddStaticGeometryEntity(#StaticGeometry, EntityID, x, y, z [, ScaleX, ScaleY, ScaleZ]) BuildStaticGeometry(#StaticGeometry) CreateStaticGeometry(#StaticGeometry, Width, Height, Length, EnableShadows) FreeStaticGeometry(#StaticGeometry) - Free the specified #StaticGeometry. IsStaticGeometry(#StaticGeometry) - Tests if the given '#StaticGeometry' is an initialized effect object.
RenderWorld([ElapsedPhysicTime]) - Renders the 3D world on the screen. ShowGUI(Intensity, ShowMouseCursor [#Camera, Enable]) - Shows or hides the GUI WorldShadows(ShadowType [, Distance]) - Change the shadow handling in this world.
Дата: Воскресенье, 10.04.2011, 10:25 | Сообщение # 2
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 3
Статус: Offline
День добрый! Хорошая новость по PureBasic 4.60! Сам в нём программерством занимаюсь, пытаюсь обуздать 3D. Не подскажите, где можно скачать эту версию??
- added SetGadgetItemData() for PanelGadget как не хватает этой простой функции! Она пока находится в состоянии беты и ее нет в свободном доступе. @fils: надеюсь ты не на офе смотрел? на пиратке она уже есть thepiratebay.org